قیمت موس

قیمت موس

قیمت موس

قیمت موس

  • ۰
  • ۰

مهم‌ترین هدف ماوس، تبدیل حرکت دست به سیگنال‌هایی است که رایانه می‌تواند آنها را تشخیص دهد و از آنها استفاده کند. در حقیقت ماوس حرکات دست ما را برای رایانه ترجمه می‌کند. ماوس به صورت مکانیکی حرکت می‌کند و یک سیستم نوری تعداد پالس‌های نوری را می‌شمارد. ماوس‌های معمولی یک‌ گوی چرخان دارند که زمانی که ماوس حرکت می‌کند این گوی می‌چرخد. این گوی آهنی یا سربی است که روی آن یک لایه پلاستیکی با اصطکاک بالا پوشیده شده است. این گوی با حرکت روی سطح، دو چرخ را به چرخش در می‌آورد که یکی حرکت در راستای افقی و دیگری عمودی را کشف می‌کنند و هر کدام به یک حسگر مربوط می‌شوند که آن حسگرها حرکت این دو چرخ را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کنند. این حسگرها نوعی حسگر مادون قرمز هستند که با یک کد کننده یا encoder در رابطه هستند. با رشد فناوری‌های زیاد در زمینه‌های مربوط به ماوس، ماوس‌های نوری مطرح شدند.


ماوس‌های نوری در هر محل صافی قابل استفاده هستند و همچنین یک LED‌ قرمز رنگ درون آنها وجود دارد که موجب می‌شود نور درون یک حسگر CMOS بتابد. این ماوس‌های نوری نسبت به ماوس‌های معمولی دوام بیشتری دارند و احتمال خرابی در آنها کمتر است زیرا که گرد و غبار و آلودگی‌های اطراف داخل سیستم نمی‌شود و همچنین دقت بالاتری نسبت به ماوس‌های معمولی دارند و در هر سطحی حرکت می‌کنند و نیازی به ماوس پد هم ندارند. ماوس‌ها در اندازه‌های متفاوتند که امروزه ماوس‌ها را بسیار کوچک‌تر می‌سازند.


تاکنون در دنیای رایانه، ماوس‌های عجیبی مانند: ماوس بندانگشتی، ضد لرزش، خورشیدی، تخت، تاشو، چرمی و... دیده‌ایم که نشانگر تنوع در دنیای ماوس است.
اغلب ماوس هنگامی که رایانه روشن است مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی گاهی برای روشن کردن رایانه نیز از آن استفاده می‌کنند. شما میتوانید از طریق تنظیمات بایوس مشخص کنید که ماوس حتی در زمانی که کامپیوتر خاموش است آماده دریافت فرمان باشد. مثلا با دابل کلیک کردن سیستم روشن شود.
Image result for ‫معرفی موس‬‎
  • ۹۶/۰۴/۰۱
  • مهسا نجاتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی